Nem is gondolnád, mennyire fontos a mélyizmaid erősítése. Nemcsak a tartásjavítás, a sérülések megelőzése, hanem a hatékonyabb zsírégetés szempontjából is elengedhetetlen ezen izmok megdolgoztatása, fejlesztése. Emiatt sem szabad elhanyagolnod őket!

Mik azok a Core izmok?

A mélyizmokat idegen szóval Core izmoknak is nevezik. Tulajdonképpen ez a hasüreget körülvevő, valamint az ágyéki szakasz, és a medence környéki izmok együttes elnevezése. Ide tartozik az egyenes hasizom, a ferde- és haránt hasizmok, a rekeszizom, a hosszú hátizom, a farizmok és még a gátizom is. Ezen izmok megfelelő erősítésével és nyújtásával javul a tartás, és tónusosabbá válik a test.

A mélyreható Callanetics

A Callanetics egy olyan mozgásforma, mely a mélyen fekvő izmok megdolgoztatásával, nyújtásával formálja a testet. A torna lényege a lassú, kontrollált izommunka. Kezdetben egy-egy gyakorlat helyes kivitelezéséhez mindenképpen magyarázatra van szükség, ezért érdemes az alapokat szakképzett oktatótól elsajátítani. A ránézésre könnyűnek tűnő feladatok végrehajtásánál tapasztalni fogod, hogy igazából mégsem olyan egyszerűek.

Miért érdemes kipróbálni?

Ez a speciális módszer rövid idő alatt formálja a testet, javítja testtartást, a közérzetet és a kondíciót is. Rendszeres gyakorlásával megelőzhető a csontritkulás és a meszesedés. A medencefenék izmainak aktivizálása által csökkentheti az inkontinenciát és egyéb egészségügyi problémákat. Jótékonyan hat az ízületekre és a gerincre, valamint nagy figyelmet fordít a comb izmaira is. Ezáltal az ízületi fájdalmak megelőzésében és enyhítésében is rendkívül fontos szerepet játszik. Mindezek mellett kitűnő feszültségoldó hatása is van. Gyakorlatait a gyógytornászok is szívesen alkalmazzák.

Kinek jó?

Nemtől, kortól és testsúlytól függetlenül bárki kipróbálhatja. Nem tartalmaz szökdelő gyakorlatokat, ezért azok is kedvelni fogják, akik nem preferálják a dinamikus, “ugrálós” órákat. Remek kiegészítő mozgásforma lehet akár súlyzós edzés mellett is, ugyanis a belső izmok megdolgoztatásával arra ösztönzi a tested, hogy beindítsa a zsírégetést a mélyebben fekvő rétegekben is. Kismamáknak, szülés előtt állóknak és ülő munkát végzőknek is kiváló mozgásforma.

A Core izmok erősítésének további pozitív hatásai:

  • Felgyorsul az anyagcsere.
  • Fokozódik a nyirokkeringés és a zsírégetés.
  • Hatékonyabban működnek a belső szervek.
  • Feszesedik a bőr.
  • Nő az állóképesség és a teherbírás.
  • Javul a légzésfunkció és a közérzet.
  • Fejlődik az egyensúlyérzék és javul a mozgáskoordináció.
  • Szebb és tónusosabb lesz az izomzat.
  • Felerősödik a többi mozgásforma hatékonysága.
  • Magasabb lesz az általános energiaszint.

A változatos edzés csak előnyödre válhat! Kombináld a mozgásformákat, és garantált lesz a siker!

Sportkártyásként kedvedre válogathatsz a legkülönbözőbb edzésfajták közül! ▶️http://bit.ly/2Y4Off2

Kategória: Egyéb