Mindenkivel megesik, hogy 1-1 edzést ki kell hagynia, viszont előfordul az is, hogy rajtunk kívül álló okokból egy hosszabb időre le kell mondanunk a mozgásról. Ez viszont változásokat indít el a szervezetünkben.

Az időszakonként beiktatott pihenőidő és a fokozatosan felépített edzésterv fontos, hiszen a regenerációs időszak alatt fejlődik az izomzat. Abszolút kezdőknek heti 3, haladóknak pedig 4-5 alkalomnál nem ajánlott több edzés. Természetesen sok múlik az edzés minőségén és intenzitásán is.

Mi történik a testünkkel?

Köztudott tény, hogy ha hirtelen abbahagyjuk az addig rendszeres testmozgást, akkor a megszerzett izomzat szépen lassan elkezd leépülni. Szervezetünk ebben az időszakban átáll energiatakarékos üzemmódra, így minél több izomzattal rendelkezik valaki, annál nagyobb az energiafelhasználása is, ezért a nem használt izmokat a szervezet elkezdi lebontani.

Általában 3-5 hétig egész jól bírja testünk a szünetet anélkül, hogy romlana erőnlétünk, de azért nem árt, ha a szinten tartás kedvéért beiktatunk néha egy lazább testmozgást, például kardió edzést, különösen azért, mert állóképességünk sokkal hamarabb megromlik, amit bizony meg is érzünk.

Mit tegyünk a szinten tartás érdekében?

Ha kényszerhelyzetből egy időre le kell mondanunk az edzésről, fontos, hogy ebben az időszakban is tudatosan figyeljünk az életmódunkra. Számolnunk kell azzal, hogy az anyagcsere folyamataink lelassulnak és a kalóriaégetés elmarad. 

Ha ez a folyamat tartósan fennáll, egy idő után elkezdenek ránk feljönni a plusz kilók. Érdemes ebben az időszakban lecsökkenteni a kalóriabevitelünket, hiszen a korábbi szokásainkat a testmozgásban gazdag életmódunkhoz alakítottuk ki, viszont be kell látnunk, hogy ennek egy részét már nem tudjuk elégetni. 

Ezen felül érdemes beiktatnunk némi fizikai aktivitást a mindennapjainkba, már amennyiben tehetjük, például: sétáljunk le egy-két megállót vagy használjuk a lépcsőt a lift helyett.

Ha pedig készen állsz a visszatérésre, keresd fel elfogadóhelyeink valamelyikét, szakértő kollégáink segíteni fognak a fokozatos edzésterv felépítésében:

http://bit.ly/2JwXxKV

Kategória: Egyéb