A rúdon végzett testmozgás a mai napig megosztó téma, és sokak szemében nem minősül sportnak, csupán szórakoztató tevékenységnek. Ezek a kételyek és gondolatok valószínűleg eloszlanak, amint valaki kipróbálja ezt a sportot, hiszen rendkívül hatékonyan képes átmozgatni a testet és megdolgoztatni az izomzatot.

A rúdsport ma már világszerte százezreket mozgat meg, és minden túlzás nélkül nevezhetjük színvonalas versenysportnak. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy már nálunk is egyre több helyen elérhetőek ilyen termek és oktatók, illetve egyre több az ilyen témájú verseny is.

Miért válasszuk ezt a testmozgást?

Főként azért, mert semmilyen előképzettséget nem igényel, azoknak viszont tökéletes, akik szeretnék növelni az állóképességüket, szeretnének hajlékonyabbá válni és izomzatot építeni. 

Mit érhetsz el?

Amennyiben nincsenek hosszútávú céljaid, csupán a mozgás szeretete miatt jársz el edzésre, akkor is rengeteget fogsz fejlődni. A legtöbben azért szeretik, mert folyamatosan lehetőséget ad a határaink feszegetésére, és segít kihozni önmagunkból a legtöbbet.

Milyen testalkattal érdemes belevágni?

Nincs olyan testalkat, amivel ne kezdhetnéd el ezt a sportot. Akin van felesleg, az vélhetően először fogyni fog, akin nincs, az pedig izmosodni, tekintve hogy a saját testsúlyukkal edzenek, így szép és arányos izomzat fog kialakulni.

Mitől válik izgalmas sporttá?

Az alapok elsajátítása után folyamatosan újabb trükköket, mozdulatokat és koreográfiát tanítanak be, amelyek azon kívül, hogy sikerélményt nyújtanak, még fel is dobják az órákat. További előnye, hogy csupán önmagaddal versenyzel, a saját határaidat feszegeted, és az általad kitűzött célok elérésére törekszel, amely rendkívül jót tesz az önértékelésednek.

Férfiak is kipróbálhatják?

Természetesen. A sport nincs nemhez kötve, rendkívül sok férfi űzi a világon, viszont a köztudatban női sportként maradt meg. A férfiak számára is hatékony izomerősítő testmozgás lehet. 

Milyen veszélyei vannak?

Az első órák valószínűleg megterhelők lesznek, a bőrödet megviselheti a rúdon való súrlódás, illetve olyan helyen is izomlázat fogsz érezni, amely izmok létezéséről valószínűleg nem is tudtál. 

Ez egy idő után inkább kellemesebb érzés lesz, mint fájdalmas. Hosszútávon ügyelni kell arra, hogy ha megerőltetjük magunkat, azt előbb-utóbb ízületeinken is meg fogjuk érezni. Mindenkinek saját magának kell éreznie, hogy meddig terhelhető. A húzódások, rándulások és izomsérülések kockázatát csökkenthetjük, ha mindig követjük a szakember utasításait és pontosan végezzük a gyakorlatokat, ahogy minden más mozgásforma esetében is.

Szerencsére már számtalan olyan terem van elfogadóhelyeink között, ahol kipróbálhatod ezt a sportot is, nézd meg melyik van hozzád a legközelebb:

http://bit.ly/34kIfkB

Kategória: Egyéb