Ma már egyre elterjedtebbek az aktivitásmérő eszközök, amelyek nemcsak az egészségünk ellenőrzéséhez, de a sportoláshoz is hatékonyak lehetnek, azonban sokan nem tudják, hogy hogyan is kell őket használni.

Maximális pulzusszám

Ahhoz, hogy megállapítsuk az ideális pulzus tartományt, fontos, hogy tudjuk a maximális értékét, amely mindenkinél egyedi lehet az életkor és az edzettségi szint függvényében. Ezt a számot pontosan csak laboratóriumi körülmények között lehet megállapítani, viszont az optimális terhelési szint megállapításához egy egyszerűsített módszer használunk, amely az életkoron alapszik. A képlet egyszerű, az életkorunkat ki kell vonnunk 220-ból, így kapjuk meg a maximális pulzus számunkat. Ha például 30 évesek vagyunk, a mi értékünk a 190, amit alapul kell vennünk a későbbiekben.

Pulzus kontrollált edzés

Edzésünk akkor a leghatékonyabb, ha az intenzitását a pulzusunk alapján alakítjuk. Ez azt jelenti, hogy a mozgás folyamán ügyelünk arra, hogy egy megfelelő tartományban tartsuk a pulzust, ehhez azonban ismernünk kell ezeket az értékeket, illetve tisztáznunk kell a céljainkat.

Pulzus célzónák

Ha eldöntöttük, hogy mi a célunk az edzéssel, utána már könnyű dolgunk van. A maximális pulzusszámunk 50%-a alatt hatástalan lesz a mozgással töltött idő, ezt a céltartományt főként rehablitációs esetekben használják. 50-60% között az aktív pihenést kedvelők vagy a teljesen kezdők pulzusa javasolt, hiszen ekkor sem kerül túlzott terhelés alá a szervezetünkre. 

Ha zsírégetés miatt választottuk a testmozgást, érdemes a 60-75%-os tartományt elérnünk, és ezen a szinten maradnunk, így lehetünk a leghatékonyabbak. Az e feletti értékek már versenyekre való felkészülésre és a teljesítmény fokozására alkalmasak, sportolók számára ajánlott.

Természetesen ehhez is érdemes szakember véleményét kikérni, viszont elsőkörben érdemes beszerezni egy pulzus mérésre alkalmas órát.

Ha megvan az óra és kiszámoltad a kívánt tartományt, akkor nincs más hátra, mint kiválasztani a számodra megfelelő elfogadóhelyünket, ahol készségesen állnak a rendelkezésedre:

http://bit.ly/2tEfqTk

Kategória: Egyéb