Talán Te is hallottad már, hogy a sikeres szálkásítás kulcsa a “kis súly – magas ismétlésszám” edzésmódszer. Azonban szerencsére lassan ez a mítosz is a feledés homályába vész.

A nagy súlyos edzés “falja a kalóriákat”

Egy kemény súlyzós edzéssel rengeteg kalóriát lehet elégetni, de ami még jobb, hogy ez a hatás még az edzést követő órákban is tart. Ezt hívjuk “útóégetésnek”, mely az anyagcsere magasabb szintjének köszönhető.

A legújabb kutatások is azt bizonyítják, hogy a nehezebb alapgyakorlatok nagyobb mennyiségű kalóriaégetésre sarkallják a szervezetet. Tehát érdemes inkább a lábtoló gépet preferálnod a combtávolító helyett.  Mindezek mellett, ha edzel, nő az izomszöveteid száma, melynek fenntartása is energiát igényel. Ebből következik, hogy minél több izom van rajtad, annál magasabb lesz az alapanyagcseréd, ezáltal könnyebb lesz diétáznod is.

A tónusos test mindig szebb

Nőknél gyakran hallani, hogy azért nem edzenek nagy súlyokkal (vagy egyáltalán súlyokkal), mert túl izmosak lesznek. Gondolj bele logikusan, ha ez ilyen egyszerű volna, akkor mindenki csupa izom lenne, aki mondjuk akár csak heti 3 alkalommal lejár a terembe. Tehát nyilván nem ettől lesz hatalmas bicepszed.

Nem attól fogsz jól kinézni, ha nekiállsz eszeveszett módon kardiózni, és drasztikusan diétázni. Izmok hiányában a test elveszíti tónusát, és hiába megy le rólad 5-10 kiló, petyhüdt és formátlan lesz a tested. A súlyzós edzés, a kardió és a megfelelő táplálkozás hármasa lesz a kulcs az ideális forma eléréséhez.

Sportkártya | A tónusos test mindig szebb

Erősnek lenni jó!

A nagy súlyokkal való edzés növeli az általános erőszintedet is. Azon kívül, hogy elmondhatod a barátaidnak, hogy mennyivel nyomsz fekve, vagy hány kilóval guggolsz, mentálisan is megerősödsz. Nőni fog az önbizalmad, jobb lesz a kedélyállapotod, frissebb leszel, és a hétköznapi dolgok is sokkal egyszerűbben fognak menni. Például nem fog gondot okozni egy karton ásványvizet felvinni a másodikra a hétvégi nagybevásárlás után, vagy nem kell áthívnod a szomszédodat, ha odébb akarsz tolni egy asztalt.

Súlyzós edzéssel megelőzhető a csontritkulás, segít csökkenteni a vérnyomást és a vércukorszintet, javítja az alvás minőségét, valamint a stresszlevezetésben is kiemelkedő szerepe van.

Mindezek után talán Te sem fogsz óckodni a nagysúlyos edzésektől. Természetesen a nagy súly egy relatív szám. Hiszen befolyásolja a nem, az életkor, az aktuális edzettségi állapot, valamint az adott gyakorlat is.

A lényeg, hogy olyan súllyal dolgozz, ami kihívást jelent! Merj kilépni a komfortzónádból!

Edz velünk, több mint 380 helyen! ➡️ http://bit.ly/2VOiIfc

Kategória: Egyéb