Ha Te is megelégelted a halogatást és úgy ébredtél, hogy ideje tenned az egészségedért, akkor ezt a cikket pont Neked írtuk!

Összeszedtünk néhány tippet, mire kell figyelned, ha most kezdesz el (újra) edzeni.

Ne csak fellángolás legyen!

Fontos, hogy ne pillanatnyi, spontán döntés legyen, hanem életmódváltás, ugyanis ha rendszeres testmozgásra adod a fejed, az életed többi részén is változtatásokat kell beiktatnod. A legfontosabb, hogy az étkezés terén is vizsgáld felül az eddigi szokásaidat.

A legkönnyebben úgy tudod motiválni magad, ha célokat tűzöl ki, legyen az egy álomsúly vagy egy csinos ruha, amibe újra bele szeretnél férni. Ha ezeket folyton szem előtt tartod, biztosan nem lesz gond az edzőcipő felhúzásával, pláne, ha egyre közelebb kerülsz a céljaidhoz.

Kardiózz az állóképességért!

Ha régóta nem mozogtál, fontos, hogy első körben hozzá kell szoktatnod a tested az edzéshez. Ehhez a legtökéletesebb mozgás a rendszeres kardió, hiszen az egész testedet átmozgatja.

Az alábbiakban adunk pár tippet, amelyek közül választhatsz:

  • jóga: amellett, hogy mentálisan ellazít, segít a koncentrálóképesség erősítésében, ezáltal kitartóbb leszel, ami minden további sporthoz elengedhetetlen.
  • úszás: minden izmot átmozgat és erősít, kiváló az alapkondíció meg- vagy visszaszerzésére, a tüdőkapacitás növelésére és egészségmegőrzésre is.
  • futás: a futás esetében fontos a fokozatosság, eleinte nyugodtan kezdj aktív kocogással, a tested majd jelzi, ha növelheted a távot és a tempót.
  • biciklizés: egyetlen hátránya, hogy főként a lábakra koncentrál, így érdemes beiktatni mellé, egy kizárólag a felsőtestet átmozgató edzésformát.
  • TRX: a TRX a gyakorlott és edzett sportolók mozgásformája, alakformáló és állóképesség-növelő is egyben.

Az erősítés és a feszesítés is fontos!

A rendszeres kardió mellé fontos, hogy erősítő edzés is társuljon, szerencsére ezek között is bőven van választási lehetőség.

Konditerem

Alapgyakorlatokat (hasprés, kitörés, karemelés, guggolás, törzsemelés) személyi edző segítsége nélkül is elvégezhetsz, ám érdemes első körben tanácsot kérni, hogy a céljaidhoz, milyen típusú gyakorlatok ajánlottak.

Videó vagy mobilalkalmazás

Olyan videót keress, ami igazodik a jelenlegi állapotodhoz és céljaidhoz. Felesleges egy sokszorosan nehezített edzéssel kezdened, csak azt éred el, hogy nagy valószínűséggel lesérülsz.

Csoportos órák

A csoport húzóereje nagy löketet adhat, hogy ne hagyd abba, és végigcsináld az edzést. A zene és az edző hozzájárulhat ahhoz, hogy még jól is érezd magad az óra alatt.

Az edzés újrakezdéséhez tehát számos lehetőséged van, viszont fontos, hogy figyelj a rendszerességre és az edzések változatosságára.

Elfogadóhelyeink között minden mozgásformára találsz opciót, válogass bátran!

Kategória: Egyéb