Azt már régóta tudjuk, hogy a diéta és a mozgás nincs meg egymás nélkül. Ha hatékony eredményt szeretnénk elérni, akkor a kiegyensúlyozott étkezés mellett a rendszeres mozgásra is figyelnünk kell. 

Azzal azonban sokan nincsenek tisztában, hogy a legfontosabb az edzés előtt és után elfogyasztott tápanyag minősége. Annak érdekében, hogy a legtöbbet hozzuk ki az edzésünkből, érdemes utánajárnunk, mikor és mit vigyünk be a szervezetünkbe.

Young woman eating a healthy fruit salad after workout. Fitness and healthy lifestyle concept.

Mit együnk edzés előtt?

Ahhoz, hogy mozgás közben a testünk az izomépítésre tudjon koncentrálni, energiára van szüksége. Amennyiben éhgyomorral vágunk bele az edzésbe, izomvesztés állhat elő.

Ebben az esetben pedig akkor sem lesz kockás a hasunk, ha egyébként sincs rajta zsír.

Egyes tudósok szerint a vércukorszint megfelelő szinten tartásához az edzést megelőzően összetett szénhidrátot és fehérjét javasolt fogyasztanunk. A teljes kiőrlésű termékek és a gyümölcsök kitűnő választás lehetnek, ráadásul változatosan tudjuk variálni őket. Bizonyos kutatások azt is bizonyítják, hogy azok, akik edzés előtt szénhidrátot fogyasztanak, több zsírt égetnek el, mivel a szervezet az izmok építőanyagai helyett a szénhidrátból nyert glikogént használja fel.

Ezek alapján mit érdemes enned edzés előtt? 

Ha az alábbiak közül választasz, nem foghatsz mellé:

  • zabpehely gyümölccsel
  • barna rizs
  • banán, alma
  • csonthéjasok

Most, hogy tudjuk, mit együnk edzés előtt, nézzük meg, mit érdemes fogyasztanunk edzés után. 

Mit együnk edzés után?

Edzés után a legfontosabb az izmaink regenerálódásának elősegítése, amelyhez fehérjét kell fogyasztanunk. 

A fehérjebevitel legegyszerűbb módja a sokak által előszeretettel fogyasztott proteinturmix, amelyből szinte már minden ízben be tudunk szerezni.

Sőt, már az sem okozhat problémát, ha esetleg nem tolerálja a szervezetünk a glutént, a laktózt vagy a tejfehérjét, hiszen mentes változatok közül is válogathatunk.

Ha mégis úgy döntünk, hogy étel formájában szeretnénk bevinni az edzés utáni fehérjeadagot, akkor az alábbiak a legtökéletesebb források:

  • csirkehús
  • hüvelyesek
  • tojás
  • szója
  • túró
  • görög joghurt

Kedves kaptál egy kis edzéshez? 

Már több, mint 400 elfogadóhelyen mozoghatsz kedvedre, nézd meg melyek ezek, és válaszd ki azokat, ahol szívesen edzenél: 

http://bit.ly/2LKvPwc


Kategória: Egyéb