Kedveled az olasz konyhát, a tenger gyümölcseit, a finom borokat? Szeretnéd, hogy a tavalyi fürdőruhád még jobban álljon rajtad? Akkor próbáld ki 2019. toplistás diétáját!

Miért jó a mediterrán diéta?

Tulajdonképpen egy egészséges táplálkozási formáról van szó, mely segíthet megszabadulni a fölösleges kilóktól, csökkentheti a szív-és érrendszeri, a daganatos betegségek, valamint a Parkinson- és az Alzheimer-kór kockázatát. Emellett serkentheti az agyműködést, és növelheti az élettartamot is. Népszerűsége annak köszönhető, hogy kevesebb megszorítással jár, ezért könnyebben és hosszabb távon is fenntartható.

Mit ehetsz, és mi van “tiltólistán”?

Zöldségek, gyümölcsök, olajos magvak, hüvelyesek, teljes kiőrlésű gabonafélék, sovány húsok és halak képezzék az étrended alapját. A tejtermékek, a só illetve a vörösbor kis mennyiségben ajánlott. A húsfogyasztást heti 1-2 alkalomra próbáld visszaszorítani. A zsírok közül az olíva- és a repceolajat részesítsd előnyben.

Kerüld viszont a finomított szénhidrátokat, a feldolgozott élelmiszereket, az egyszerű cukrokat és a vörös húst.

Mikor lesz sikeres a módszer?

Van néhány szabály, amit mindenképpen érdemes betartanod ahhoz, hogy eredményes legyen a diéta.

  • Sose hagyd ki a reggelit!
  • Mindig kerüljön friss zöldség és gyümölcs a tányérodra!
  • A zsírok nem haladhatják meg a kalóriabevitel 30%-át!
  • Étkezésedben a növényi eredetű élelmiszerek domináljanak!
  • Lehetőség szerint szezonális, friss és helyileg termesztett alapanyagokat használj!
  • Add meg a módját az evésnek, és ne kapkodj!
  • Minden nap próbálj meg beiktatni legalább 30 perc testmozgást! Ne feledd, ha Sportkártyád van, közel 400 helyen 170 különböző mozgásformából válogathatsz!

Ha betartod a fenti szabályokat, és figyelsz arra, hogy mi kerül a tányérodra, pár héten sokkal jobban fogod érezni magad a bőrödben! 😊

Kategória: Egyéb