Közeledik az újév, az új kihívások és az új élet reménye. Ilyenkor mindenki igyekszik átgondolni, hogyan alakult az idei éve, mit szeretett volna elérni és mit sikerült, és ilyenkor jönnek az elrugaszkodott újévi fogadalmak is.

Érdemes leülni és számba venni, hogy mik azok a reális célok, amelyeket szeretnénk a következő egy évben elérni, és mit kell ehhez tennünk. Fontos, hogy pontos célokat határozzunk meg, és az ehhez vezető lépéseket is definiáljuk úgy, hogy teljesíthetőek is legyenek.

Sokan határozzák el ilyenkor, hogy eljárnak majd edzeni és életmódot váltanak. Ez mind szép és jó, viszont nem elég konkrét ahhoz, hogy be is tartsuk őket.

Az alábbiakban hoztunk pár tippet, amelyek betartása segíthet, ha az életmódváltás a cél.


rest, sleeping, comfort and people concept – happy young woman with pen and notebook writing in bed at home bedroom

Határozzuk meg, hogy mely alapanyagokat szeretnénk az idei évben elhagyni pl.: cukor, fehér liszt. A napi 5 étkezés, mint kitűzött cél is teljesíthető, ha elég erős az elhatározásunk. 

Fontos, hogy ha ezeket a célokat szeretnénk betartani, akkor az egész életünket át kell alakítanunk. Ennek első lépése a bevásárlások. Ha olyan dolgokat tartunk otthon, amik egészségesek, akkor ezekből fogunk főzni, ezeket fogjuk elfogyasztani, így főként ezen alkalmakkor van szükségünk a tudatosságra. Kezdjünk el recepteket gyűjteni, kísérletezni. Biztosan megtaláljuk majd új kedvenceinket.

Elkezdek sportolni!

Az újévi fogadalmak általában csak ideig-óráig működnek, pláne az ilyen jellegűek. Ha tényleg komolyan gondoljuk a mozgásra való fókuszálást, vegyünk egy éves bérletet. Ez egy elég nagymértékű beruházás, amire igen nehezen szánja rá magát az ember, viszont biztosan elég motiváció lesz ahhoz, hogy rávegyük magunkat a rendszeres testmozgásra, hiszen “ már ki van fizetve”. 

Kezdjük eleinte heti 1 nappal, egy hónap után növeljük 2 napra, ezt követően pedig látni fogjuk, hogy mennyi az az idő és energia, amit mozgásra tudunk fordítani. A rendszeresség már egy komoly lépés, amire év végén büszkék lehetünk majd.

Kevésbé leszek lusta!

Inkább buszra szállsz, még akkor is, ha csak 1 megállót kell utaznod? 

Ha nem sietsz, válaszd inkább a sétát! Sok szempontból hasznosabb és számos stresszes tényezőtől is megkíméled magad, mint a kellemetlen klíma és a tömeg. 

Ugyanez a helyzet a lift használatával is. Ha csak nem épp nagybevásárlásból jövünk haza, vagy nem a 10. emeleten lakunk, használjuk bátran a lépcsőt. Időben nem jelent sokkal többet, viszont a testünk hálás lesz az izommunkáért.

Ha megszületett benned az elhatározás, akkor már csak az éves csomagodat kell kiválasztanod, hogy egész évben szabad legyen az út a céljaid felé:

⏩ http://bit.ly/33G4zEp

Kategória: Egyéb