Az egészséges életmód és a testedzés nélkülözhetetlen eleme a rendszeres kardió. Fontos tudni, hogy a kitűzött céljaidhoz képest az sem mindegy, hogy milyen mozgásformát választasz. A kardió körébe tartoznak azok az edzések, amelyek a szív-és az érrendszer, valamint a légzőszervek kapacitását növelik.

Ezek a mozgásformák nemcsak az állóképességet javítják, de kiválóan elősegítik a súlyvesztést is. Az alábbiakban összegyűjtöttük Nektek a legjobb alternatívákat a céljaid beteljesítéséhez.

Tánctorna

Az aerob típusú mozgásformák tökéletesek a zsírégetésre, ezen felül remekül fejlesztik az erőnlétet és a hajlékonyságot egyaránt.

A csoportos edzésformák garantáltan hatékonyabbak, hiszen egy jó társaság és egy jó edző erős motivációs tényező.

Kerékpározás

A kerékpározás esetében ugyanazon mozdulatsor ismétlődése váltja ki a hatást, amely oxigén jelenlétében megy végbe, ezért ciklikus mozgásformának nevezik.

Kerékpározás közben a pulzus nő, a vérkeringés élénkül, az izmokat megmozgatja, miközben jobban kíméli az izületeket a futásnál. Biciklizni ráadásul nem csak a szabadban lehet. Ha az időjárási viszonyok nem teszik lehetővé, egy edzőteremben is teljesítheted a betervezett távot.

Úszás

Az úszás a teljes izomzatot megmozgatja, ezért szokták a lehető legegészségesebb mozgásformának nevezni. Ha valaki rendszeresen beiktatja az életébe, már rövid idő alatt látványos eredményeket érhet el.

Fejleszti az erőnlétet, a légzőszervek teljesítményét, ráadásul a víz ellenállása miatt sokkal erősebb zsírégető hatással bír a többi edzésformánál. Ha unalmasnak tartod a faltól falig úszást, próbáld ki az aquafitnesst, amely a víz ellenállását felhasználó csoportos mozgásforma.

Ugrókötelezés

Gyermekkorunkban imádtunk ugrókötelezni, viszont felnőtt fejjel már igen ritkán jut eszünkbe, pedig az egyik legjobb kardió mozgásról van szó, ami úgy égeti a zsírt, hogy közben nem kell bonyolult gyakorlatsorokat elvégezni.

A szakértők szerint 30 perc alatt akár 500 kalóriától is megszabadulhatunk a segítségével, miközben erősítjük a vádli-, váll-és combizmokat, illetve fejlesztjük a koordinációs képességünket.

Futás

A futás az egyik legnépszerűbb kardió mozgásforma, ami nem véletlen, hiszen nincs különösebb eszközigénye és még edzőterembe sem kell hozzá menni, viszont számtalan pozitív hatása van.

  • Növeli az állóképességet, 
  • erősíti az immunrendszert, 
  • segít kialakítani a megfelelő anyagcserét, izmosít, 
  • segíti a mozgáskoordinációt,
  • sőt, ami a hölgyek számára különösen fontos: eltüntetheti a narancsbőrt.

Összegezve, a kardió fontos, viszont variálható és mindenki a saját képességeihez vagy igényeihez mérten választhatja ki a megfelelő mozgásformát.

Ehhez mi is nyújtunk segítséget, hiszen elfogadóhelyeink között bőven válogathatsz:⏩ http://bit.ly/33tXB6u

Kategória: Egyéb