Manapság nagy népszerűségnek örvendenek a testépítők és sportolók körében a bizonyos típusú táplálékkiegészítők, viszont laikusok számára talán hihetetlennek tűnik, hogy ezekre mind szükségük van. Tényleg kellenek?

A rendszeres testmozgás és az izomépítés azon kívül, hogy jótékony hatással van szervezetünkre, bizony fel is használja testünk tápanyag tartalékait, ezért szükség van a rendszeres pótlásra. Aki sportolásra adja a fejét általában nagy figyelmet fordít a kiegyensúlyozott táplálkozásra is, viszont szervezetünk megnövedett igényeit nem feltétlenül tudjuk élelmiszereken keresztül teljesíteni.

Összegyűjtöttük most azokat az étrendkiegészítőket, amelyek szedése ajánlott, ha rendszeres mozgást vezetünk be életünkbe, viszont érdemes mindenekelőtt egy személyi edző vagy dietetikus tanácsát is kikérni a döntésünkről.

Fehérje

A fehérje a legfontosabb tápanyag, amelyre szervezetünknek feltétlenül szüksége van az izomnövekedés érdekében. Számos fehérjetartalmú termék elérhető már a piacon, amelyek akár 1-1 étkezés kiváltására is alkalmasak, és ezzel egyidőben segítenek edzés után az izmaink regenerálódásában.

Multivitamin

A rendszeres terhelés megviseli szervezetünket, amely veszíthet az ellenállóképességéből. Ahhoz, hogy ugyanolyan erős legyen az immunrendszerünk mint korábban, meg kell növelnünk a vitamin és az ásványianyag bevitelünket, ehhez pedig már külön, sportolóknak kifejlesztett készítményeket is be tudunk szerezni.

Halolaj (Omega 3)

Az Omega 3-nak számos olyan egészségügyi előnye van, amely egy sportoló számára elengedhetetlen. Amellett, hogy az ízületeink egészségéhez is hozzájárul, segít csökkenteni a koleszterinszintet, így elkerülhetők a szív-és érrendszeri megbetegedések. Sokan nem tudják, hogy migrénes fejfájás esetén is hatékony lehet, és az anyagcsere folyamataink megfelelő működését is biztosítja.

Kreatin

A fehérje mellett a kreatin a legfontosabb étrendkiegészítő, ha a célunk az izomépítés. Segít az edzéseink hatékonnyá tételében, hiszen sokkal energikusabbak leszünk, nemcsak az edzőteremben, hanem akár napközben is.

BCAA

A BCAA egyre népszerűbb táplálékkiegészítő a sportolók körében, hiszen segíti a regenerációt és a fehérje szintézist. A BCAA aminosavak segítenek fenntartani az energiatermelés folyamatát. Mivel nem a májban bomlanak le, az aktív izmok nemcsak építőelemként, hanem üzemanyagként is képesek őket felhasználni, amikor a glikogénraktárak már kiürültek. 

Fontos tudnunk, hogy a táplálékkiegészítők nem helyettesítik a kiegyensúlyozott étrendet és a rendszeres mozgást. 

Te tudod már, hogy hol edzel ma? Több száz elfogadóhelyünk közül választhatsz:

http://bit.ly/39k4wSZ


Kategória: Egyéb