Általános újévi fogadalom az életmódváltás, amely sokak számára azt jelenti, hogy jobban odafigyelnek az étkezésre és elkezdenek mozogni. Ezek a próbálkozások azonban gyakran pár hét alatt lecsengenek, amelynek fő oka, hogy nincsenek meghatározva a konkrét célok és szabályok. Na de mit tehetünk, hogy tartós legyen az életmódváltás?

Ebben szeretnénk most segítséget nyújtani pár olyan lépéssel, amely közelebb hozhat Titeket a fogadalmaitok betartásához.

1. Lépés: Változatos tápanyagok

Az egyoldalú táplálkozás soha nem vezet jóra. Fontos, hogy a szervezetünk minden tápanyagot a megfelelő mennyiségben megkapjon, amire szüksége van. A szénhidrát, a fehérje és a zsír létfontosságú elemei egy kiegyensúlyozott étrendnek. A teljes kiőrlésű gabonafélék kiváló szénhidrátforrást jelentenek, így érdemes minden nap fogyasztani belőlük. 

A fehérje fontos, hogy állati és növényi eredő forrásból is származzon, mint például a sovány húsok, zsírszegény tejtermékek, hüvelyesek. Ami a zsírokat illeti, érdemes növényi eredetű olajakat választanunk, például olívaolajat.

2. Lépés: megfelelő energiabevitel

A napi energiaszükséglet egyénenként változó, és nagymértékben függ az életmódunktól. A legfontosabb szabály, ha fogyni szeretnénk, hogy a bevitt energia nem haladhatja meg a felhasznált mennyiséget. Ennek kiszámításában érdemes egy dietetikus tanácsát kérni, az edzés során elégetett kalóriák meghatározásában pedig érdemes a személyi edzőnk segítségét kérni.

3. Lépés: rost fogyasztás

A rostok főként az étvágyunk elűzésében tudnak segíteni, hiszen vízkötő képességük lévén megduzzadnak, így fokozzák a teltségérzetünket. A gyümölcsöknek, zöldségeknek és a teljes kiőrlésű gabonáknak igen magas a rosttartalmuk, ezért érdemes belőlük minél többet fogyasztanunk.

4. Lépés: bőséges folyadékfogyasztás

Minden diéta és életmódváltás alapja a megfelelő folyadékfogyasztás. Nem győzzük eleget hangsúlyozni, de a szervezetünk megfelelő működéséhez elengedhetetlen, hogy biztosítsuk az optimális folyadékmennyiséget, ami egy felnőtt ember esetében 2-3 liter. Legjobb, ha ezt mind szénsavmentes vízből visszük be. Sportolás és kánikula esetén természetesen nem gond, ha igazodunk szervezetünk megnövekedett igényéhez.

5. Lépés: mozgás

A rendszeres mozgás alapvető létszükséglet szervezetünk számára, különösen, ha szeretnénk elérni a kitűzött céljainkat. A rendszeres mindenki számára mást jelent, edzettségi szinttől, szabadidőtől és sok más tényezőtől függ. A legoptimálisabb, ha heti 3 alkalommal mozgatjuk át a testünket, és elsőkörben mindenképp a kardió sportokat ajánljuk, amelyek segítenek kialakítani egy olyan állapotot, amelyen később tovább dolgozhatunk.

Az első és legfontosabb lépés természetesen, hogy korlátlanul sportolhass. Ehhez beszerezhetsz egy Sportkártyát, amellyel lehetőségek széles tárháza nyílik meg előtted.

Kíváncsi vagy, hogy milyen sportokat  próbálhatsz ki? Csekkold elfogadóhelyeinket!

http://bit.ly/37lTLgX
Kategória: Egyéb