Ha elhatároztuk, hogy szeretnénk változtatni az életmódunkon, az első lépés amit meg kell tennünk , az a táplálkozásunk megreformálása. Attól függően, hogy eddig milyen szokásokat követtünk, érdemes az alábbiak szerint szervezni az új étrendünket.


 

Minimum napi ötszöri étkezés

Ennél többször ehetünk, ennél kevesebbszer azonban ne. Nem kell ettől a számtól megijedni, hiszen ez nem azt jelenti, hogy napi öt fogást kell kitalálnunk és megfőznünk, hiszen már egy gyümölcs, vagy pár darab keksz is felér egy tízóraival, vagy egy uzsonnával, így a mennyiségre is könnyedén tudunk figyelni.

 

Sok zöldség és gyümölcs

Az a legjobb, ha minden étkezésnél eszünk zöldséget vagy gyümölcsöt, így megadhatjuk a szervezetünk számára a szükséges napi rostbevitelt, ami rendkívül pozitív hatással tud lenni az emésztésünkre és az anyagcserénkre. Arra is figyeljünk, hogy a legjobb, ha nyers állapotban visszük be ezeket az alapanyagokat, hiszen ekkor tartalmazzák a legtöbb vitamint és tápanyagot.

 

Megfelelő mennyiségű folyadék

Mindennek az alapja a hidratálás, hiszen szervezetünk nagy része víz, amit folyamatosan szükséges a megfelelő szinten tartanunk. Eleinte nehéz lehet elfogyasztani a megfelelő mennyiséget, viszont a szervezet egy idő után hozzászokik és egyre könnyebb lesz.

 

Kerüljük a finomított cukrot és a fehér lisztet

Az elsődleges oka annak, hogy minden diétában ezt a két hozzávalót zárják ki legelőször az az, hogy nincsenek jó hatással a vércukorszintre, hiszen hirtelen megemelkedik, majd ezt követően le is esik, ezért újra éhesek leszünk. Válasszunk teljes kiőrlésű gabonából készült termékeket, amelyek lassabban szívódnak fel, ezáltal hosszabb időre töltenek fel energiával.

 

Figyeljünk a mennyiségekre

Tekintve, hogy gyakrabban étkezünk, nincs szükségünk a nagy mennyiségekre. Leggyakrabban a “szemünkkel” eszünk, hiszen már rég jól laktunk, de a látvány miatt sokkal többet fogyasztunk, mint amennyire szükségünk van. Szerezzünk be kisebb tárolódobozokat, amiben ki tudjuk mérni a megfelelő mennyiséget, így biztosan nem fogyasztunk túl.

 

Kategória: Egyéb