Mindjárt itt a nyár, ezért ideje formába lendülnöd! Ha egy gyors, de kíméletlen edzésmódszert keresel, mely rendkívül hatékony, akkor a Tabata edzést mindenképpen próbáld ki! Garantáljuk, hogy póló nem marad szárazon! 🙂

Mi az a Tabata?

Az edzésmódszer Dr. Izumi Tabata nevű orvosról kapta a nevét, aki a japán gyorskorcsolya csapattal dolgozott együtt. Maga a módszer egy magas intenzitású intervall edzés (más néven HIIT), amelyben kétféle szakasz váltja egymást: egy 20 másodpercig tartó mozgás és 10 másodperces szünet. Ezek a két ciklus összesen nyolcszor ismétlődik meg, tehát egy edzés 4 percet vesz igénybe.

Mire van szükség az edzéshez?

Az edzéshez nincs feltétlenül szükség eszközre, mert akár saját testsúlyos gyakorlatokkal (például: 4 ütemű fekvőtámasz, lebegőülés, helyben futás, guggolásból felugrás stb.) is kivitelezhető, de természetesen bármilyen kardió gép, ugrálókötél, boxzsák, vagy medicinlabda segítségével is megvalósítható.

A legfontosabb kellék egy időzítő eszköz, mely lehet akár egy telefonra letölthető speciális “Tabata app”.

Miért hasznos a módszer?

Amellett, hogy rengeteg időt takarítasz meg vele, a Tabata edzés rendkívül jól fejleszti az állóképességet és a kardiovaszkuláris rendszert, növeli az általános erőszintet, gyorsítja a zsírégetést, és fokozza az anyagcserét. További előnye, hogy hatása az edzés befejezése után még több óráig tart. Jóval több kalóriát lehet vele elégetni, mint egy monoton, 50 perces kardióval, mely közben még az életkedved is elmegy.

Kinek való a Tabata?

Ezt a speciális edzésmódszert bárki kipróbálhatja edzettségi állapottól és kortól függetlenül. Kiváló azoknak, akik nagyon elfoglaltak, rövid idő alatt szeretnének változást elérni, vagy esetleg színesebbé akarják tenni az edzéseiket.

Csupán annyi a lényeg, hogy a 20 másodperces periódusokba bele kell adni mindent!

Természetesen mint minden edzésnél, itt is nagyon fontos az alapos bemelegítés és a nyújtás. Ha nem szeretsz órákat izzadni a teremben, vagy kevés időd van mozogni, akkor sincs kifogás! Mindent összeadva nagyjából 10 perc az egész, tehát bármilyen sűrű napirendbe beilleszthető.

Menj el úszni, futni, boxolni, vagy a terembe edzeni és próbáld ki! Sportkártyásként a lehetőségek széles tárháza nyitva áll előtted!▶️ http://bit.ly/2TW8YCq

Kategória: Egyéb