Általános tévhit, hogy a testépítés heti 3-4 súlyzós, izomtömeg-növelő edzést és a hozzá tartozó étrendet jelenti. 

Ezek az edzésformák rendkívül megterhelik szervezetünket, így más mozgásformákat is be kell építeni az edzéstervünkbe. A testépítők nem kedvelik ezeket a mozgásformákat, mivel izomveszteséggel járhatnak, azonban az egészséges egyensúlyt fenn kell tartani.

Mik a kardió mozgásformák? A futás, a gyors tempójú kerékpározás, illetve a megfelelő intenzitással végzett úszás. Ezek a testmozgások gyorsítják az anyagcserét, méregtelenítenek, jelentős pulzusemelkedéssel járnak, így egészségesen terhelik a szívizmot.

Fontos kiemelni, hogy a cukorbetegek számára kifejezetten ajánlottak ezek a mozgásformák, mivel az edzés hatására növekszik a glükózfelhasználás is, így a rendszeres kardiózás segít egyensúlyban tartani a vércukorszintet.

Mikor kardiózzunk?
Azok számára, akik csak kardióznak, lényegében mindegy. Akik súlyzós edzéseket is végeznek, érdemes olyan napra tenniük az úszást, futást, amikor nincs más az edzéstervben. A súlyzós edzés után nagyon fontos a regeneráció, amit egy „keményebb” kardió tönkretehet.

Miért is jó a Sportkártya a testépítőknek (is)?
Minden egy helyen! Amennyiben még nincsen megszokott helyed, esetleg ki akarsz próbálni más konditermet, egészségcentrumot, uszodát, akkor az oldalunkon, illetve a letöltött telefonos applikációnk segítségével könnyen megtalálhatod őket. Ráadásul ezeket egy rendszeres havidíj ellenében ki is próbálhatod. A Sportkártyának az ország különböző városaiban – nemcsak Budapesten – vannak elfogadóhelyei.