Ha a mozgás már a napi rutinoddá vált, és te sem tudsz róla lemondani még akkor sem, ha mások már az utcára sem akarnak kilépni a légkondicionált épületből, akkor érdemes elolvasnod a tippjeinket.  Az alábbiakban felsoroljuk, hogy milyen trükkökkel tudod befolyásolni a tested belső hőmérsékletét.

VÍZ, VÍZ, VÍZ

Nem tudjuk eleget hangsúlyozni, hogy a szervezet kifogástalan működéséhez mennyire fontos a bőséges folyadékfogyasztás. Testünk igénye a vízre nyáron és sportolás közben is megnő, ezért melegben való sportolás esetén az átlagos folyadékfogyasztásunknál jóval magasabb mennyiség javasolt. 

Semmiképpen ne próbáljuk helyettesíteni a vizet cukros üdítővel, ha szeretnénk valamivel feldobni, válasszunk citromot, uborkát vagy mentát. Ezen felül kerüljük a jéghideg italokat, nyáron inkább langyosabb folyadék fogyasztása javasolt.

Fontos, hogy ne csak akkor igyunk, amikor szomjasak vagyunk, mert az már a dehidratáltság jele, igyekezzünk rendszeresíteni a folyadékbevitelt, inkább többször igyunk keveset.

RUHÁZAT

Ügyeljünk arra, hogy megfelelően légáteresztő, vékony és könnyű anyagból készült edzőruhát válasszunk. Kerüljük a műszálas ruhadarabokat, az a legjobb, ha jó minőségű pamutból készül.

IDŐZÍTÉS

Ha a szabadtéri edzést választod, akkor a legjobb, ha a reggeli órákra időzíted, hiszen ilyenkor hűvösebb és frissebb az idő. Az esti órákra is helyreáll a hőmérséklet, ám frissnek egyáltalán nem mondható. Ezen felül a nyári viharok is általában ezekben az órákban fordulnak elő,így mindenképp jobban jársz egy reggeli edzéssel. 

ZUHANY

Ahogy a folyadékfogyasztás esetén is, zuhanyozásnál sem javasolt a hideg víz, hiszen megemeli a tested belső hőmérsékletét, amire izzadással reagálunk. Éppen ezért még egy kiadós edzés után is inkább a meleg víz javasolt a zuhanyzáshoz.

Ha nem szeretnél ezekhez a trükkökhöz folyamodni, hanem inkább egy légkondicionált edzőteremben szeretnéd átmozgatni magad, keresd fel  Sportkártyás elfogadóhelyeinket:

http://bit.ly/2LHq4Q0


Kategória: Egyéb