A legtöbb ember életében elérkezik az a pillanat, amikor eldönti, hogy mostantól rendszeresen sportolni fog. Ekkor fontos, hogy ne meggondolatlanul vágjunk bele a mozgásba, hanem alaposan gondoljuk át és építsük fel a fejlődési utunkat, céljainkat. Az alábbiak betartásával biztos lehetsz abban, hogy a befektetett energiád megtérül, és folyamatosan növelni tudod a teljesítményed.


 

Legyenek reális céljaid!

Bármit is kezdünk el, fontos, hogy legyenek előttünk célok és időpontok, amikorra szeretnénk őket megvalósítani, viszont ügyelnünk kell arra, hogy kivitelezhetőek legyenek, hiszen enélkül csak csalódni fogunk, ahelyett, hogy sikerélményünk lenne.

 

Melegíts és nyújts!

Ha szeretnéd magad megkímélni a sérülésektől és a fájdalmas izomláztól, érdemes különös figyelmet fordítanod a ráhangolódásra és a levezetésre. Nem szükséges hozzá sok idő, az izmaid mégis hálásak lesznek érte.

 

Fokozatosan növeld az elvásáraidat!

Elvárásaid magaddal szemben is lehetnek: hány napot edzel egy héten, milyen távot futsz stb… Eleinte érdemes beállnod egy szintre, amit magabiztosan végig tudsz vinni, viszont egy idő után érdemes fokozatosan növelned, így a sikerélményed is egyre nagyobb lesz.

 

Kerüld a monotonitást!

A változatosság gyönyörködtet! Hallottuk már sokszor ezt a mondatot, és bizony az élet sok területére érvényes, többek között a sportra is. Érdemes bizonyos időközönként váltogatnunk a mozgás formáját, beiktatni néhány erősítő edzést a kardió mellé, így biztosan nem fogjuk megunni sem.

 

Kategória: Egyéb