Akár a reggeli, akár az esti edzés mellett döntesz, nagyon fontos az edzést megelőző időszak. Sokak szerint az éhgyomorra edzés a leghatékonyabb, mások pedig csak jóllakottan hajlandóak a terembe indulni, de lássuk melyik a jó gyakorlat.

Túl keveset eszel

Ha kalóriát szeretnénk elégetni, érdemes előtte be is vinünk a szervezetünkbe. Az, hogy mennyit szükséges ennünk edzés előtt, nagyban függ attól, hogy milyen sportot űzünk, illetve hogy milyenek vagyunk. Sokan végigcsinálják a kora reggeli edzést éhgyomorra, viszont előfordulhat, hogy valaki rosszul lesz emiatt. Ezeket a válaszokat kizárólag tapasztalás útján kaphatjuk meg, viszont egy személyi edző sok segítséget nyújthat.

Túl sokat eszel

Teli hassal nem sok minden esik jól a pihenésen kívül, pláne nem egy megterhelő edzés. Egy kiadós étkezést követően a szervezetünket leterheli az elfogyasztott mennyiség feldolgozása, ezért a mozgással töltött idő nem lesz hatékony és akár rosszulléthez is vezethet, amikor is fel kell függesztenünk az edzést.

Nem azt eszed, amit kellene

Az étkezésnek nemcsak a mennyisége, de a minősége is befolyásolhatja edzésed hatékonyságát. Amennyiben lehetséges, fogyassz könnyű, alacsony zsírtartalmú, összetett szénhidrátot tartalmazó ételt, viszont arra figyelj, hogy elegendő energiát szolgáltasson a sporttevékenységhez, különösen, ha intenzív formáját választod.

Túl keveset iszol

A téli időszakban hajlamosak vagyunk megfeledkezni a folyadékfogyasztás fontosságáról, pedig a szervezetünknek ilyenkor is közel olyan mennyiségre van szüksége, mint nyáron, különösen ha testmozgást végzünk. Az edzés során izzadással rendkívül sok folyadékot vesztünk, ezért érdemes a megelőző egy órában feltölteni testünket vízzel. Természetesen az edzést követően is fontos, hogy pótoljuk az elvesztett mennyiséget.

Nyújtasz

A nyújtás kifejezetten fontos, ha valaki sportol, viszont nem szabad összetéveszteni a bemelegítéssel. Edzés előtt a hideg és merev izmainkat nem szabad nyújtással terhelni, ezt hagyjuk meg levezetésnek. Alapos bemelegítést követően vágjunk neki a tényleges mozgásnak, ekkor növelhetjük a hatékonyságot, illetve elkerülhetjük az esetleges sérüléseket.

Ha ezekre mind oda tudtál figyelni, már csak ki kell választanod, hogy hol edzel ma. Sportkártyával elég sok lehetőséged van:

https://bit.ly/2RcqqRa

Kategória: Egyéb